Pár osvědčených rad, jak na kvalitní landing page
Landing page nebo také přistávací stránka je důležitým nástrojem k tomu, abyste dovedli uživatele vašich webových stránek přesně tam, kam vy chcete a oni potřebují. Jednoduše je to nejsnazší cesta ke konverzi. Skrze ní se návštěvníci vašich stránek stanou zákazníky: nakoupí, objednají si, registrují se nebo si něco stáhnou.
Na co myslet a co neopomenout při tvorbě kvalitní landing page jsme vám shrnuli do pár užitečných bodů.
Co je to landing page?
Landing page je speciální webová stránka, na kterou se uživatel dostane po kliknutí na reklamu, odkaz v e-mailu nebo výsledku vyhledávání. Na rozdíl od běžné webové stránky má landing page jediný cíl - přimět návštěvníka k akci. Tou může být nákup, registrace nebo třeba vyplnění formuláře. Hlavní výhodou je, že landing page neodvádí pozornost jinam, ale vede návštěvníka k požadované konverzi.
Rychlá cesta od reklamy ke koupi
Někdo může považovat kvalitní landing page za zbytečnost, my ale plně vnímáme důležitost této stránky. Jednoduše proto, že bez ní může váš potenciální klient opustit vaše stránky jako mávnutím kouzelného proutku.
Zatímco u klasických webovek chceme, aby na nich návštěvník zůstal co nejdéle a prozkoumal celý její obsah, u landing page je cíl opačný. Ta nabídne buď splnění zamýšleného cíle, nebo odvede návštěvníka rovnou tam, kde on sám potřebuje. Nerozptyluje zbytečnými informacemi a dlouhými větami. Je snadno čitelná a soustředí se pouze na nabídku kampaně, kterou právě vedete. Vše udělá rychle a jednoduše.
Na co myslet při tvorbě vyladěné landing page
Než se do toho pustíte, mějte stále na paměti, že cílem není směřovat zákazníka automaticky na hlavní stránku vašeho webu – chcete po něm konkrétní akci. Proto se při tvorbě vaší landing page zaměřte na tyto podstatné body:
Kdo je náš zákazník a odkud přichází?
Landing page musíte ušít na míru vašim zákazníkům. Dobře poznat svého zákazníka je důležitý předpoklad k tomu, abyste uskutečnili následnou akvizici. Jaké problémy právě řeší nebo co ho aktuálně zajímá? Čím lépe ho poznáte, tím lépe můžete jeho přání plnit.
Už svého zákazníka znáte. Teď jenom vysledovat, odkud přichází. Jinak oslovíte lidi, kteří přišli skrze vyhledávač a jinak vyladíte landing page pro návštěvníky, kteří reagují na vaši reklamu třeba na Facebooku. Vše se dá dokonale monitorovat a analyzovat. Tak si mohou jednotlivé cílové skupiny přijít na své.
Záměr návštěvníka
Co hodlá návštěvník udělat? Chce skrze vaší landing page nakoupit? Nebo potřebuje stáhnout vaši e-book? Definujte cíle vaší landing page. Stanovení záměru je prvním krokem každé dobré strategie.
Přečtěte si také: U tvorby webovek můžete napáchat spoustu chyb. Představme si 4 nejčastější!
Na vzhledu záleží
Přesvědčivá landing page neznamená automaticky to, že při její tvorbě vyzkoušíte všechny fonty, které váš grafický program zná. Neměla by být přeplácaná, ale zároveň musí obsahovat vše důležité. Vyhrajte si s ní. Využijte grafické prvky, které podpoří vaše textové sdělení. Kvalitní fotka oživí text a podpoří první dojem. Klidně popřemýšlejte o tom, zda využijete vizuální prvky, které návštěvníkovi v jeho cestě ke konverzi napoví.
Předvídatelná cesta
Návštěvník vašich stránek se rozhodně nesmí ztratit. Musí vědět, co má udělat. Neobtěžujte jej tím, že místo toho, aby si objednal tričko, které viděl v reklamě na Facebooku, musí zápasit s chatbotem. Nechtějte po něm, aby vám odsouhlasil odebírání vašeho jistě skvělého newsletteru, když si teď rozhodně číst nechce. V té chvíli vaše stránky zavře a je ztraceno. Chce to jasnou cestu zakončenou konverzí.
Mám zájem o vytvoření vyladěné landing page
Nechte se rychle najít
Upoutejte na první dobrou a využijte kvalitní nadpis a podnadpis. Nepoužívejte nic neříkající a otřepané marketingové fráze. Dejte si záležet na tom, abyste už v nadpise návštěvníkovi ukázali, co mu může vaše nabídka přinést, jak mu ulehčí život nebo jak mu vyřeší jeho problém. Zamyslete se nad využitím klíčových slov a jejich zapracování do nadpisu. Pokud se nevejdete do nadpisu, podpořte své sdělení podnadpisem. Vše dolaďte.
Kouzelné tlačítko
Usnadnili jste návštěvníkovi cestu, teď už mu jen nastiňte to, co má udělat. Nesmí mít pochyby a bloudit. Využijte kouzelná tlačítka a vyzvěte ho k akci: objednat ještě teď; chci newsletter; mám dotaz.
Myslete na všechny
Máte perfektně vyladěný web, ale u landing page zapomenete na uživatele mobilních telefonů nebo tabletů? A to je velká škoda. Myslete na to, kolik nákupů nebo stáhnutí e-booků se uskuteční při čekání na tramvaj nebo cestou vlakem. Vytvořte design landing page tak, ať je snadno čitelný ve všech zařízeních a vy zbytečně nepřijdete o konverze.
Co je to konverze?
Konverze je okamžik, kdy návštěvník vaší webové stránky vykoná požadovanou akci. Tou může být nákup, vyplnění formuláře, registrace, stažení e-booku nebo třeba přihlášení k newsletteru. Jinými slovy – když uživatel udělá přesně to, co jste od něj na landing page chtěli, jedná se o konverzi.
Úspěšná landing page má proto jediný cíl: zvýšit počet konverzí. Čím jednodušší a jasnější cestu návštěvníkovi nabídnete, tím vyšší bude pravděpodobnost, že akci opravdu provede.
Vše splněno, vzhůru ke konverzi

Jste teoreticky připraveni. Víte, že máte pár vteřin na to, abyste z návštěvníka vašich stránek udělali vašeho zákazníka. Pár vteřin, ve kterých ho zaujmete a on zůstane. Pokud si na svou skvělou landing page, která bude generovat zákazníky a tržby, jednoduše netroufnete, svěřte její přípravu nám.