Amazon má po 20 letech nové logo - najděte 10 rozdílů
Amazon patří mezi největší světové značky a i takoví giganti musí čas od času osvěžit svou vizuální identitu. Na první pohled možná změnu ani neuvidíte, pokud loga neporovnáte mezi sebou. Ale i tak jsou za touto změnou 18 měsíců práce. Proč tak dlouho? To rozebereme níže.
Na nové podobě loga Amazon pracovala agentura Koto ve spolupráci s interním týmem Amazon XCM. Cílem nebyla jen kosmetická úprava úsměvu, ale i sjednocení roztříštěné vizuální identity více než 50 podznaček.
Empatičtější úsměv
Nejvýraznější změnou je samotná šipka/úsměv pod logem, která míří od A do Z. Nově je širší, výraznější a barevně posunutá do speciální odstínu „Smile Orange“. Cílem bylo méně zdůrazňovat samotnou šipku, ale více prohloubit úsměv, který má odrážet misi Amazonu – „dělat zákazníkům radost a usnadňovat jim život“.


Nové písmo a sjednocení brandů
Součástí redesignu loga bylo i vytvoření zcela nového písma Amazon Logo Sans, které nyní najdeme napříč značkami jako Amazon Smile, Amazon Echo, Amazon Jobs nebo Amazon Cash.
Dále se modernizovalo stávající písmo Ember, které bylo původně používáno hlavně pro čtečky Kindle a časem se začalo používat jako hlavní písmo Amazonu.
Písmo nebylo ale až tak vyhovující pro všechny online potřeby značky, takže bylo přepracováno do podoby Ember Modern – tak, aby bylo univerzálně použitelné od marketingových kampaní až po uživatelská rozhraní. Na jeho podobě se podílela i agentura NAN, která zajistila podporu písma ve 364 jazycích.
Barevnost a ikony
Amazon také představil novou paletu barev – výraznější, hravější a sebevědomější. Přibyly i sjednocené sady ikon, se zvláštním důrazem na Prime, Amazon Grocery, Alexu nebo zdravotnickou divizi Amazon One Medical.
Jak už jsme psali, celý proces trval celých 18 měsíců a byl podle Amazonu obrovským projektem, který se promítne nejen do webu, ale i do balení, dodávek, uniforem nebo skladišť po celém světě.


Amazon logo jako součást dlouhého příběhu
Amazon logo se měnilo v historii už několikrát. Od úplně prvního loga z roku 1994, které zobrazovalo řeku Amazonku, přes rok 2000, kdy se objevila slavná šipka naznačující úsměv od A do Z (navržená agenturou Turner Duckworth) až po velmi kontroverzní pokus o redesign ikony aplikace Amazonu z roku 2021, který široké veřejnosti připomínal slavného diktátora druhé světové války.
Cíl letošního rebrandingu má za úkol přiblížit značku své době – méně technicky, více lidsky s důrazem na empatii a zákaznický zážitek.
Mrkněte, jak se vyvíjelo logo aplikace Amazonu v čase.
Co to znamená pro značky?
Amazon ukazuje, že redesign loga není jen o kosmetice, ale hlavně o sjednocení komunikace a posílení identity napříč všemi kanály. To je inspirace i pro menší firmy – někdy i drobná změna v logu, písmu nebo barvách může pomoci působit profesionálněji a konzistentněji.
Možná potřebuju taky nové logo